טופס 101 דיגיטלי
בתחילתה של שנת המס החדשה, עם השינוי המהותי בפרטיו האישיים של העובד או בסמוך לכניסתו לתפקיד בפעם הראשונה, הוא נדרש למלא טופס 101. טופס זה נדרש על פי החוק, ויש לו חשיבות רבה הן עבור העובד והן עבור המעסיק. זהו למעשה הכלי שמאפשר למעביד לדעת כמה מס הוא נדרש לנכות משכרו של העובד, ומכאן שלכל סעיף ולכל פרט יש השפעה רבה על המשכורת שתיכנס לחשבון הבנק. כדי להבטיח מילוי נכון ומלא של הטופס, לצמצם טעויות ולשמור את המידע באופן מאובטח, ניתן לוותר היום על הפתרון הקלאסי והמודפס, ובמקומו לשלוח לעובד טופס 101 מקוון שיוכל למלא מכל מקום, בזמן שלו, באמצעות מערכת iForms המתקדמת.
טופס 101 מקוון – והקשר למס הכנסה
באמצעות טופס 101 מקוון ניתן להבטיח מילוי שלם ומדויק של הטופס, וחשוב להקפיד על כך משום שיש לו השפעה רבה על העבודה:
- ללא הטופס או בהיעדר פרטים מלאים – עשוי העובד לשלם מס גבוה יותר מהדרוש
- עדכון הפרטים מאפשר זיהוי הטבות מס שונות, למשל לחיילים משוחררים, עולים חדשים או הורים
- בעת מילוי הטופס יש להבחין בסעיפים המשפיעים ביותר, בהם ציון מקורות הכנסה נוספים
- עובד שמצהיר על מקום עבודה נוסף מחויב לבצע תיאום מס ויש לציין זאת על גבי הטופס
אכן, גם כאשר העובד ממלא את הטופס באופן ידני נדרש ממנו לדקדק בפרטים. עם זאת, בתהליך המסורבל הזה עשויות להתעורר טעויות שונות, בין אם מצד העובד ובין אם מצד עובד מחלקת משאבי אנוש שנדרש להזין נתונים ידנית למערכת. הטופס המקוון חוסך את הטעויות הללו ומאפשר עבודה יעילה ומדויקת הרבה יותר.
101 טופס מקוון
עדכון טופס 101 באופן מקוון הוא בעל חשיבות עליונה מבחינת המעסיק ובוודאי מבחינת העובד, בשל ההשפעה הרבה שלו על ניכוי המס שייקבע. כדי להבטיח דיוק אופטימלי מומלץ להעביר גם טופס זה למערכת מקוונת שתאפשר לעובד למלא את הפרטים דרך המחשב או הטלפון הנייד, בצורה מסודרת וללא טעויות ותקלות. ניתן לעשות זאת באמצעות המערכת של iForms, המספקת פתרונות דיגיטליים מתקדמים לעסקים קטנים וגדולים.