הטופס הנדרש למילוי על פי החוקים של מס הכנסה
טופס 101 הינו טופס הנדרש למילוי על פי החוקים של מס הכנסה. יש בו מידע אישי על העובד, כמו איפה הוא למד, אם שירת בצבא, האם נמצא במערכת נישואין והאם יש לעובד ילדים אליהם הוא זכאי לנקודות זכות. טופס 101 מקוון הוא סוג של כרטיס עובד. הטופס הוא טופס חובה מרשות המיסים, וכל עובד חייב למלא אותו בתחילת כל שנת עבודה, ביום שבו התחיל עבודה חדשה או במידה והיו שינויים במצב האישי המשפיעים על נקודות זכות של העובד. אם אתם מעסיקים מספר עובדים היום ניתן לחסוך את כל התהליך של רדיפה אחרי העובדים עם טופס 101 חתום, תוכלו לייעל את התהליך בעזרת חברת iForms אשר מתמחים בטפסים מקוונים ודיגיטליים.
מה המשמעות של טופס 101 מקוון?
מחלקת מס הכנסה משתמשת במסמך 101 כדי להבין איך לגבות מימים מהעובד או בעל העסק. על סמך המידע בטופס מחושבות נקודות זיכוי שאומרות כמה הקלות במס נקבל. מילוי הטופס מחייב על פי חוק. עם זאת, אם הטופס ממולא כהלכה, דבר שלוקח זמן ומצריך ניירות תומכים, העובד יכול לחסוך אלפי שקלים בשנה. לשם כך חשוב להבין כיצד למלא טופס 101 מקוון כראוי כדי לקבל הקלות מס שאתם עשויים להיות זכאים להן.
איך שינוי במצב משפחתי משפיע על מילוי טופס 101?
בטוס 101 ישנו חלק בו על העובד לעדכן את הפרטים במידה וחלו שינויין משמעותיים בחייו. בסעיף ז' בטופס 101 תוכלו לספר למעסיק שלכם על שינויים במשפחה או בחייכם האישיים שקרו במהלך השנה האחרונה. לרוב העדכון לא קורה כי לא העובד ולא הבוס מקפידים למלא את הטופס בעת ביצוע עדכון. המשמעות היא שהעובד עלול להפסיד כסף. מכאן, מאחר שלא נעשה כל שינוי, ברור כי העובד יהיה זכאי להחזר מס בתום שנת המס. אם השתנה משהו בחייכם האישיים או המשפחתיים, כמו סיום לימודים, לידה, גירושין, שינוי במצבו הבריאותי של בן משפחה וכדומה, עדכנו את טופס 101, ועשו זאת בדרך המהירה והנוחה ביותר באתר של חברת iForms בעזרת מילוי טופס 101 מקוון.